Hlavně se z toho nepopsat aneb Příběh textařky
Začneme hned tím, že obrátíme list. Kalendáře.
První ovanutí profesionální textařinou jsem pocítila v pražském Nakladatelství Helma. Bylo to pestré, plné fotek, textů, korektur. Smíchu a cigaret. Denně nám pod rukama vznikaly nádherné kalendáře. A ty putovaly do celého světa. Psal se rok 2002 a dělala jsem tu pět let. Pro tohle nakladatelství jsem taky v nedávné době napsala recenci na Nepraktický kalendář. Takže pokud hledáte něco, co je fakt docela na nic, vřele doporučuju.
A pak kde se vzal, tu se vzal. Svět opravdového PR.
Z Prahy zpátky na Vysočinu. Úplnou náhodou jsem koncem roku 2008 nabídla svoje služby do rodinné PR firmy v Jihlavě. Tenkrát hledali grafika. Tak jsem si řekla, že kde je grafik, tam jsou i nějaký texty. A klaplo to. Tady se na necelé dva roky dostávám snad ke všemu, co PR a marketing nabízí. Články pro média, tiskové zprávy, otvíračky, firemní akce, podnikové noviny, zpravodaje, časopisy. A už vím, že každý textař si má zkusit práci v agentuře. Těžím z toho dodnes.
Jedna velká POHODA.
Do STORMWARE nastupuji v roce 2010. Jako marketingový a PR specialista. Poprvé ve velké firmě, která má spoustu oddělení, povah, barev i příběhů. Tady už to byla copyjízda se vším všudy. Weby, časopis Moje POHODA, newslettery, firemní akce, marketingové zpravodaje, FAQ, scénáře a videa. Projekty. Konference. Dopisy zákazníkům. Skvělá práce a hodně zajímavých lidí. Petra, Robert a Míša. To je moje srdcovka. A právě s Michaelou, která se po nějaké době osamostatnila, doteď spolupracujeme. Na korekturách, webech a různých jiných projektech. Kromě toho, že je to prostě dobrá grafička, rozjela také v Jihlavě atraktivní únikovou hru Team Exit.
Mám úžasného muže a nejlepší děti. Nic nekončí. Naopak.
Copywriting rozjíždím sólo. A jde mi to sakra líp než vodní pólo.
U svého zaměstnavatele aktivně působím do roku 2015, pak odcházím na mateřskou. Píšu pod vlastní značkou in-texty. Na koleni si sochám první web ve WordPressu a miluju ho od první chvíle, kdy na něm bylo něco vidět. Kdy se začal růžovět. A já se přestávám červenat. Klienti si mě sami nacházejí, anebo přijdou na doporučení. A tak jeden den píšu o zdravé výživě, druhý den se věnuji blogu firmy ISTAV, zpracovávám případové studie pro agenturu FOXY a dostávám od ní spoustu dobrého psaní.
Spolupracuji s firmou STIL, píšu pro ně články o školních akovkách a vytvářím texty a slogany pro desítky jejich blahopřání. Oslovují mě z internetové seznamky Jiskreni.cz, pro kterou vytvářím několik e-booků. Dělám korektury pro lékařský časopis a Ranou péči. Se studiem Signall – Tomáš Lukšíček vytváříme prezentační materiály pro školu v Třešti. Plzeňská společnost Cubicor mi svěřuje svoji luxusní prezentační brožuru. A práce na magazínu pro Akademii Romana Kreuzigera, to už je třešinka. Jsem copywriterem platební brány ThePay. Píšu pro House of Havel v Jihlavě. Dostávám se k nádherné textařině, vznikají parádní věci jako třeba tento úspěšný článek o jihlavském snu.
Nejen jednohubkou, ale i jednorázovkou živ je člověk. Každý den něco tvořím, předělávám, vymýšlím a gumuju.
A každý den si říkám, hlavně se z toho nepopsat.
Ivona